Council Member Inquiry/Motion Form Demande de renseignements d’un
membre du Conseil /Formulaire de motion |
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From/Exp. : Councillor / conseiller R. Bloess |
Date: 5 April 2012 le 5 avril 2012 |
File/Dossier : TRC 04-12 |
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To/Dest. : Steve Box,
Manager, Policy Coordination & Outreach, CMO / gestionnaire, Coordination
des politiques et Rayonnement, BDM
Subject/Objet : Inquiry No. TRC-04-12 – R. Bloess – Interprovincial Crossings – Truck Study Demande noCT-04-12 – R. Bloess – Étude
des passages interprovinciaux de camions Inquiry/Demande
de renseignements : From the Transportation Committee meeting of 4 April: De la réunion de Comité des transports du 4 avril: |
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What is the status of the truck study and
the economic impact study requested by Council in July 2010 which reads as
follows: ...that the Interprovincial Crossing Study
proponents be requested to undertake a comprehensive study of the diversion
of all trucks from the KERWN corridor and that this study: i) Includes an economic analysis of
such a diversion on truck traffic; ii) Includes consultation with the
affected business interests; iii) Includes analysis of safety
considerations of continuing to mix heavy (articulated intercity transports)
trucks in the Central Area given the availability of a proposed alternative; iv) Determines how the corridors under
study would provide a viable alternative for intercity heavy trucks so that
all such trucks could be diverted from the KERWN corridor; v) Becomes a direct input into Phase 2B
analysis; vi) Is completed prior to the selection of
a recommended corridor; and vii) Completion of the truck
origin-destination study for inclusion in Phase 2B. Has the NCC study complied with: Addendum No.1 Future Interprovincial
Crossings in the National Capital Region Environmental Assessment Study, Study
Design Report, September 9, 2010. The
Terms of Reference specifically call for: “Consult with the
trucking and business community in Ottawa and Gatineau through trucking
associations, Business Improvement Associations and other relevant
groups. The purpose of this
consultation is to understand truck use characteristics and requirements from
the user’s perspective, to provide input to the economic impact analysis such
as the potential impact of the various scenarios on business. Consultation approach will be decided in
discussion with the relevant organizations.” Could staff advise as to the deficiencies
in a fulsome study dealing with trucking and commercial impacts of the
various corridors and what actions need to be taken by City Council to remedy
these deficiencies? Est-il possible de faire le point sur l’étude des passages
interprovinciaux de camions et l’étude sur les retombées économiques,
demandées comme suit par le Conseil en juillet 2010 : « demander aux responsables de l’étude des passages
interprovinciaux d’entreprendre une étude exhaustive de la déviation de tous
les camions du couloir KERWN, et que cette étude : i) comprenne
une analyse économique d’une telle déviation de la circulation des camions; ii) prévoie
la consultation des milieux d’affaires touchés; iii) comprenne
une analyse des questions relatives aux dangers de la mixité des poids lourds
(camions de transport articulés interurbains) dans le secteur central compte
tenu de l’existence d’une solution de rechange; iv) détermine
de quelle façon les couloirs étudiés offrent une solution de rechange viable
pour les poids lourds interurbains, de sorte que tous les camions puissent
être déviés du couloir KERWN; v) soit
directement incluse dans la phase 2B de l’analyse; vi) soit
terminée avant le choix d’un couloir recommandé; vii) vienne
compléter l’étude Origine-Destination sur les camions pour l’inclure dans la
phase 2B. » L’étude de la CCN respecte‑t‑elle ce qui suit : Addenda no 1 Étude d’évaluation environnementale des
futurs passages interprovinciaux dans la région de la capitale nationale,
rapport de conception de l’étude, le 9 septembre 2010. Le mandat
prévoit expressément : « La consultation de l’industrie du camionnage
et des gens d’affaires d’Ottawa et de Gatineau par le biais des associations
de camionnage, les associations d’affaires et tout autre groupe pertinent.
L’objet de cette consultation est de comprendre les caractéristiques
d’utilisation et les besoins du point de vue des utilisateurs, de fournir de
l’information pour l’analyse sur les incidences économiques comme les
répercussions potentielles des scénarios sur le secteur des affaires.
L’approche de consultation la plus appropriée sera définie de concert avec
les organismes concernés. » Le personnel pourrait-il se pencher sur les lacunes dans une étude
complète traitant du camionnage, des retombées commerciales de différents
couloirs et des mesures que doit prendre le Conseil municipal pour remédier à
ces lacunes?
Response / Réponse The National Capital
Commission and its consultant team are very committed to addressing the truck
traffic issues as outlined in the Study Design, Addendum No. 1. To date, this assessment is on-going, and
when complete, all findings will be presented for public review and comment. Attached is a memorandum from
the study’s consultant team responding on how each of the seven items noted
in Council’s Motion of July 2010 are being addressed. This
response will be listed on the May 2, 2012 Transportation Committee agenda. |