Council Member Inquiry/Motion Form Demande de renseignements
d’un membre du Conseil /Formulaire de motion |
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From/Exp. : Councillor / Conseillère Hobbs |
Date : August 25,
2011 / 25 août
2011 |
File/Dossier : CC-16-11 |
To/Dest. : Deputy City Manager, Infrastructure Services and Community Sustainability / Directrice municipale adjointe,
Services d'infrastructure et de la viabilité des collectivités |
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Subject/Objet : Inquiry
No. CC-16-11 - Hobbs - Gladstone Station Demande no CC-16-11
- Hobbs - Station Gladstone |
Inquiry/Demande
de renseignements
Council approved $59M on June 22nd to increase O-Train service from a 15 minute to 8 minute frequency, requiring an additional passing track, currently planned to be north of the proposed Gladstone Station. The city’s long term plan envisions an LRT station at Gladstone.
What funds would be necessary for a study to calculate the benefits and cost of constructing Gladstone Station as part of this project?
In particular, such a study would seek
to see what cost savings could be realized by building the passing track and
station as one project, and what tax revenues can be gained from earlier
redevelopment as per the Carling-Bayview LRT CDP at Gladstone Station. In
addition, such a study would comment on the feasibility of adding the station
to the work plan, and any impact of the construction on operability of the
O-Train.
Response/Réponse (Date: November 4, 2011 / 4 novembre, 2011)
Response to be listed on the Transit
Commission Agenda of November 16 and the Council Agenda of November 23.
La réponse
devrait être inscrite à l’ordre du jour de la réunion du Commission du transport en commun prévue le 16 novembre et à l’ordre du jour de la réunion du Conseil
prévue le 23 novembre.
The cost to do a Gladstone-specific study would be approximately $80K, which would not be included in the current O-Train Expansion Study budget.
/2…
Staff recommend that any further studies regarding the O-Train be part of an “expansion phasing strategy”, which will be part of the original O-Train expansion budget. This strategy will examine long-term planning options to determine future priorities originally envisioned in the previous north-south LRT corridor and the current east-west light rail projects, while preserving the 8-minute headway. This approach will also ensure that for future projects, within the context of the 8-minute headway, maximum capacity is achieved, efficient and compatible designs are produced and scheduling is feasible.
Le coût d’une étude qui porterait expressément sur la rue Gladstone
serait d’environ 80 000 $, somme qui ne serait pas incluse dans le budget
actuel de l’étude sur l’expansion de l’O-Train.
Le personnel recommande que les autres études
éventuelles concernant l’O-Train s’inscrivent dans le cadre d’une stratégie
d’échelonnement de l’expansion, qui sera comprise dans le budget initial de
l’étude sur l’expansion de l’O-Train. Cette stratégie donnera lieu à un examen
des possibilités de planification à long terme en vue de déterminer les
priorités futures, d’abord envisagées dans le cadre du projet du train léger
nord-sud, puis de l’actuel projet de train léger est-ouest, tout en préservant
l’espacement de huit minutes entre les véhicules. Cette démarche permettra
d’obtenir pour les projets futurs, toujours en tenant compte d’un espacement de
huit minutes entre les véhicules, une capacité maximale, une conception efficiente
et compatible et un ordonnancement réalisable.